Allanballan..

0kommentarer

Hade ställt in mig på en lagom tråkig helg, men det blev det motsatta.
Tyvärr blev det inge pdol för min del, men det är egentligen bara en droppe i havet.
Hade lite ångest på fredagen, både för att jag hade sug att åka till Piteå och även för att sommaren snart är slut.
Sommarlovsdagarna borde gå i slow motion, men istället springer dom bara förbi.
Och imorgon åker vi till Stockholm och sendan vidare till Grekland. Kan inte förstå att jag på tisdag kommer befinna mig på en annan plats än i Norrland.
Från att ha dansat i regnet med blodtörstiga mygg till att flyta med en luftmadrass under en molnfri himmel.
Det är skönt att variera sig lite.
Jag längtar. 

Fredagen spenderades i Sollans stuga. Rodde ut med båten på sjön, grillade och snackade kaka. Vi drev med oss själva under middagen och jag höll på ramla av stolen.
Lördagen blev mer fartfylld. Steg upp nio för att jobba i fiket på svappisdagen.
Käkade någon konstig chokladsaffranskaka som såg ut som rena drömmen. Men kakan gav tyvärr ingen orgasm utan bara opassande julkänslor.
Kollade småstjärnarna. Satt i soffan med armanda i kors och upprepade kommentaren, "Det var bättre förr" stundtals gånger. Och jag skulle även vilja tillägga att under min tid drog jag hem segern 3 gånger, något som jag kommer leva på länge, tro mig!
Innan jag begav mig till festlokalen på PRO hoppade jag hage med två energiska kusiner. Lekte Allanballan för dem och sen gjorde jag mig i ordning för grillkvällen med vännerna. Kvällen och natten blev bättre än vad jag hade förväntat mig, mycket bättre.
Men att agera städerska klockan 05:00 var mindre populärt.

Idag är det veckans sista dag.
Känns som att hjärncellerna reparerar sig från helgen.
Men som jag brukar säga. "Jag betalar med min söndag".

Har blivit bjudna på middag till grannfamiljen ikväll.
Det ser lovande ut. Pizza!

         
Bildbomb

Kommentera

Publiceras ej