Jag vill känna mig fri, fri, fri..

4kommentarer

Det är min filosofi, fi, fi..

Jag har haft en mycket bra helg. Jag njuter varje dag. Det är riktigt skönt med lov.
Ute är det mörkt och halt. När jag och Kompis vandrade hem i natten, på lördag, kom jag på en sak. Tänk om man kunde montera in medar under skorna, som man kan skjuta ut när det önskas, för att ta sig fram lättare. Ett par skor med inmonterade medar och kanske hjul när det blir sommartider. Denna idé platsar nästan i Sara Perssons idébok, men den hamnar dock under "fimpförvararen". Tänk om hela Kiruna var istäckt och varenda människa tog sig fram på gator och torg med skridskor. Kiruna kanske hade fått namnet som "Icetown". Nu tycker säkert många att jag ska sluta svamla, andra inte, men jag slutar hur som helst. 
I morgon är det nyårsafton, då smäller det, på alla håll och kanter. Får se om det kommande året kommer bli lika lyckat som 2008. Spännande. När jag riktigt tänker efter så tror jag faktiskt att detta år varit det bästa genom mina tider. 
I morgon ska ja dyka ner i flaskan, igen. Nu ska vi käka middag hos farmor. Hade!

Har en speciell relation till Nationalteatern. Får Tacka Kentan för det. 
Det började när jag hittade den där cd-skivan. "Livet är en fest", jag håller med.

4 kommentarer

you-know-who

31 Dec 2008 00:36

vill inte vara besserwisser, men som du kanske vet finns skor med inbyggda hjul redan. 2000-talet du vet. Peace <3

Anonym

31 Dec 2008 12:32

men suck.. och stön, jag uppdaterar dem med medar.. två i ett u know. kommer du på en tredje finess, så meddela!

uppfinnarjocke

01 Jan 2009 22:55

du är visst aldrig nöjd. släng in ett par mini-skidor i dom så har du ju kompletta skor! 3 i 1 nu.

svpemma

01 Jan 2009 23:28

nationalteatern ör grym, kul att ngn annan tycker som mig.

Kommentera

Publiceras ej