God Jul

0kommentarer

Jag har haft en god jul, jajamensan. Dock kände jag inte samma pirr i magen inför denna dag som jag gjorde för några år sedan. Jag antar att den där spänningen inte kan vara för alltid. Det är väl en del av utvecklingen att den ska försvinna. I år har jag känt mig vuxen. Har mest stått och kollat på när de andra öppnat sina julklappar, och blivit förvånad när tomten, lite då och då, läst upp mitt namn. Det blev inge "paketbad", men glad är jag ändå. Pengar är nog ändå det bästa i det långa loppet. Tack! 
Förra året hade jag lite svårt att glädjas åt julmaten, eftersom jag hade magsjuka, men i år var den god. Självklart fanns det för mycket mat, som alltid. Man hinner ju inte ens börja med varmrätten innan man är full i magen. Tur att vi väntade med efterrätten i alla fall. Borde införa 1 h paus mellan rätterna. Dagen har varit mysig. Gapskrattade åt jultomten.. Det var roligt.
Tack för en fridfull jul, för det är precis vad det har varit, en fridfull jul.
Jag har fula tankar på att dra på mig tomtemasken och ge mig ut för att busa lite. Hade inte suttit fel att skrämma någon stackare så här vid två på natten. Tror dock de flesta sover.
Amanda, du kan vara lugn, jag hoppar över dig eftersom du är motsatsen till frisk. Annars hade du varit ett säkert kort, med en garanti på rädsla. Krya på dig och hoppas min julklapp kunde sprida lite glädje...
Äh, jag går och sover istället. Eller jag ska ligga och sova. I natt blir det på soffan eftersom någon annan sover i min säng.
Fis inte i min säng bara, för då blir jag sur! 
God julnatt. 

Dagens/julens mening: " Ta det lugnt! Vi ska käka hela kvällen."



Kommentera

Publiceras ej