Tack och lov

0kommentarer

Härligt med juletid. Härligt med julefrid.

Hade en trevlig lördag. Förtärde ej någon alkohol men däremot blev det lite överdosering när det gäller koffeinet. Märkte att vi efter varje kopp bara blev gladare och gladare, så det fanns ingen mening att sluta. Kanske fick i oss lite för mycket, möjligtvis. Men bara möjligtvis. Försökte lösa en rebus på mjölkpaketet, spelade cirkus och svalkade oss i snön. Eller snarare, jag blev kastad i snön. Senare hittade vi på lite nya "underhållningslekar", där endast ett tuggummi var ett måste. Jag sov åtminstone några timmar, andra ingen timma alls (haha). 
  I söndags fyllde morfar år. Gav en handgjord bok och 10 små choklader. Innan jag begav mig till födelsedagsfikat använde jag mig av "den där" nymodigheten "sms". Det visade sig att han blev glad, vilket gjorde mig ännu gladare.

"Grattis på födelsedagen morfar. Kram Natalie".
"Tack! Tack! Tack! För att du kom ihåg morfar".

  Idag är det måndag, månens dag. Har gjort julklappar, plus att jag har rensat och plockat i min del av huset. Hittade en del intressant och ointressanta saker. Bl.a. en kärleksförklaring till en P13 och en hög med fotografier (hör till de intressanta sakerna). På kvällskvisten kom småtjejerna förbi. Vi gjorde en låt tillsammans, en riktig svängig pepplåt som inom en snar framtid kommer hamna på hitlistan. Tro mig. När dom vandrade hem slängde jag mig i soffan, framför en film, med lite godis i näven.
  Och denna dag åkte världens bästa Serena till Italy. Lycka till med det du ska göra (you know what i'm talking about), och kom hem välbehållen. 
  I morgon ska jag vara barnvakt. Klockan 8.00 ska jag upp. Jag tänker käka frukost hos mormor och morfar, sedan försöka mjukstarta med en film, eftersom jag lovat att  bygga snögrottor senare på dagen. Måste även göra färdigt mina julklappar och komma ihåg brevet till Stella, på andra sidan jordklotet. Jag saknar dig!
Sov sött.


Jag och bäret, Serryberry

Kommentera

Publiceras ej