Likt en påse gott och blandat..

2kommentarer

Vilken underbar natt jag har haft. Har sovit som en stock från att jag la huvudet på kudden.
Nu känner jag mig som en människa igen. Sova bör man annars dör man...

Igår kom jag hem efter en mysig och rolig vecka i Norge. Resan blev lyckad, precis som resorna med MSP brukar bli.
Bussresan mot vårt mål nordnorge/Veidnes blev lång, mycket lång. Gjorde massvis med stopp efter vägen då vi studerade naturen, gjorde studiebesök och käkade. När vi väl kommit fram valde Jag, Elin, Amanda och Johanna att sova i en av husvagnarna istället för att sova i Gunnars storstuga.
Dagarna rusade förbi och vi har hunnit med det ena och det andra. Vi har bla varit ute på havet med kustvakten, uppe i berg och i världens nordligaste lardugård. Under stunderna i stugan sysselsatte vi oss med att spela olika sorters spel, och jag tror att varenda en fick sig ett gott skratt. Eller rättare sagt väldigt många goda skratt.
Under natten mot torsdag fick vi objudna gäster i vår vagn som hade gått in utan lov och gömt sig. Detta gjorde möjligen den här resan extra spännande.. åtminstone för dem.
Natten innan hemresan blev det att vaka. Kaffet hjälpte mig att hålla mig vaken.
Klockan 06.00 såg varenda kotte i klassen ut som en zombie.
Nästan hela gänget hade sovit hela vägen i bussen. Men själv hade jag sömnproblem och kunde inte hitta en behaglig ställning att sova i. Även Gunnars hastiga svängar störde min sömn, eftersom en sovande Elin under dessa svängar slungades mot mig. Nåväl...
Norge är vackert! Min klass likaså.

Vet ni! Att prata i en mobiltelefon är lika osäkert som att prata i ett tält... eller i en husvagn.
Och jag kommer hädanefter alltid kolla under sängen innan jag somnar! 
Tack för en lärorik resa.

"När Natalie är övertrött finns det inget som kan stoppa henne!"

Ett gott skratt förlänger livet.

2 kommentarer

Emelie

03 Sep 2008 13:31

Å jag var ju också i Norge förra veckan :) Fast jag var i Oslo då. Norge är underbart!

Emelie

04 Sep 2008 16:59

Mja jag var ju bara i huvudstaden så jag såg inte så mycket natur, förutom från tåget då. ^^ Men jag litar på dig. :P

Kommentera

Publiceras ej