Vit långhalsad sjöfågel av släktet Cygnus

0kommentarer

"Fan vad respektlösa ni är, jag ligger faktiskt och sover!" Det var det första jag vräkte ur mig denna söndags morgon.  
Finns det något mer irriterande än när någon skriker, skrattar eller pratar högt när man ligger och sover? Nej är mitt svar, utan att tänka efter ordentligt.
Min skönhetssömn förstördes efter bara 7 timmar och även min underliga dröm. Men jag var ganska glad över att drömmen tog slut så tvärt eftersom den plågade mig.
Jag drömde att jag hoppade hage med Isabelle och att jag sen gick på en icke normal loppis utanför Ormen Långe. Jag kände mig obekväm där jag gick runt i en svintight baddräkt som var så ful att jag nästan kräktes när jag kollade på den. Det märkliga var att allt som såldes på loppisen var mitt. Jag minns att jag var flyförbannad över att någon hade tagit alla mina prylar och kläder som jag ägde, för att sedan sälja allt. När jag märkt att allt vad mitt så började jag fylla min famn med så mycket som fick plats. Jag minns att jag direkt ryckte åt mig mitt smyckeskrin och en prydnadssvan i glas (märklig). Jag bad sedan Issa plocka ner mina kläder från galgarna men hon bara stod och skrattade. Gud vad frustrerad jag blev, visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag började störtböla där jag stog och såg på när mina tillhörigheter bara blev färre och färre...
Drömmar är märkliga. Det sägs att man drömmer varje natt men på den senaste tiden har jag inte kommit ihåg en enda dröm. Det kanske beror på att jag inte har väckts under själva drömsekvensen. Jag tror att man minns mer av drömmen om man väcks under denna sekvens. Alltså konstatera jag att det är morsan och de andras förtjänst att jag kommer ihåg denna dröm.
Efter middagen rotade jag fram en drömtydarbok som jag fått låna av fammo för ett tag sen. Eftersom loppis inte fanns med slog jag upp ordet svan och fick läsa detta:
"Drömmer du om en svan, betyder det att du ska ge livet åt en son som blir en stor musiker."
 
Vill ni ha en autograf av en mor vars son kommer bli en stor musiker så sök upp mig.
Jag skulle också vilja tillägga att jag har hittade kattguld under en långpromenad tidigare idag. Lyckan blev total och Liz blev avundsjuk.
Hoppas bara inte långfingriga Amanda får reda på detta, det skulle innebära ett försök till inbrott. Men Amanda, läser du detta så vill jag bara att du ska veta att Kent har allt under kontroll. Guldet är funnet och är i säkert förvar.

Nu är jag störtförmögen och kan bara sitta och vänta på att min lilla musiker ska komma till världen. Till den värld som jag när ni minst anar det kommer ta med en ström, där av namnet Natalie Wahlström.
God afton.

Kattguld

Kommentera

Publiceras ej