A sleepless week

1kommentarer

Uppe med familjen Simpsons!
  Det är söndag och jag sitter i soffan och kollar simpsons. Det är snart dags för frukost och sen blir det plugg. Tänkte sammanfatta veckan som gått. Det är v.15 och denna vecka har jag inte lagt ner många timmar åt att studera insidan av mina ögonlock. Har faktiskt aldrig sovit så här lite på en hel vecka. Då kanske man undra sig varför jag inte gjort det.
  På måndag åt vi en sen middag med ett par elever från Luxemburg. En lite ovanlig middag som bl.a. innehöll en liten eldsvåda, en pöl saft på bordet och en massa skratt. Jag tror inte intrycket av MSP 1 var världens bästa, tyvärr. Efter att faten var tömda och renslickade begav jag mig hem där historiaboken låg och väntade. Det blev en lång natt med förberedelser till provet nästa morgon. 
  På Onsdag åkte vi till Luleå med skolan. En studieresa med massor med skoj och övernattning i Arkus stugby. Vi började dagen med ett besök på Teknikens hus och shopping på stan. Senare på kvällskvisten delade Erik in oss 1:or i två lag och ordnade lekar medans 3:orna drog på krogen. Jag kan meddela att mitt lag "as" drog hem segern.
  Efter laglekarna, lite snöbad och poker gick mer än hälften och la sig. Vi andra fortsatte natten med att prata om extensiella frågor och berätta spökhistorier. Slutligen kom vi överrens om att ha en vakartävling. Jag ignorerade tävlingsmänniskan Natalie och gav upp klockan 5 efter att jag insett att jag åtminstone behövde nån h sömn för att inte dö av utmattning. Resten fortsatte och väldigt otippat blev Serena nattens segrare.
  Klockan 8 ringde väckarklockan och det var dags att städa ur stugan och bege sig mot ett nytt studiebesök. Tröttheten gjorde det svårt att konsentrera sig på pratet om teknologiska megasystem m.m. Under hemresan fick vi kalla plättar med sylt av S.Persson och sen kollade vi film. Jag hade svårt att sova på grund av det hårda sätet och den ömma röven.
Resans snackis blev Arvid, efter att fixat fyra stygn under ögat. Orsaken var leken "tjuv och polis" och ett hopp över en bom med huvudet före. 
  En händelserik resa men med min otur missade jag Magnus Betnér.
På fredag blev det fest, har inte haft så roligt på länge! Satan!
Frida Öhrns röst förtrollar mig.

Jocke och Magnus Betnér



Och du, jag är ledsen. Förlåt.

1 kommentarer

amanda

14 Apr 2008 20:13

har fan inte hänt så här mkt på ett halvår tror jag :) både på gott och ont.

Kommentera

Publiceras ej